Thursday, August 12, 2010

Mimpi

Pagi tadi selepas solat subuh, mata rasa mengantuk sangat. Jadinya saya pun amik kesempatan melelapkan mata. Masuk kerja pukul 8.00 pagi dan perjalanan ke ofis amik masa lebih kurang 8 minit sahaja.

Tapi...

Yang tak bestnya saya mengalami mimpi buruk. Sangat buruk. Terbawa-bawa sampai sekarang.

Di pejabat saya mencari2 doa apabila bermimpi buruk di internet dan terjumpa yang ini :

http://malaysiaku.com/doa-pendek/doa-bila-mimpi-buruk/

Dikatakan mimpi buruk datang dari syaitan. Dikatakan juga syaitan diikat pada bulan Ramadhan. Tapi kenapa saya mimpi buruk? Syaitan datang mengganggu tidur saya lah kan?

Teringat tazkirah daripada suami. Kata ustaz yang datang mengajar di tempatnya, ada pendapat yang menyatakan hanya Iblis dan 'ketua-ketua divisionnya' yang diikat. Syaitan2 yang bertaraf prebet dan sarjan nih tidak diikat. Ada pendapat yang kata Iblis dan semua syaitan diikat. Ini yang jadi pegangan masyarakat kita terutama golongan kanak-kanak apabila tidak lagi takut keluar malam2 di bulan Ramadhan.

HUrmmmm..musykil. Perlu tanya ustaz lagi ni..

No comments:

Post a Comment