Wednesday, September 1, 2010

Kehilangan

Hari ini..

Merupakan hari terakhir teman sepejabat saya bekerja di sini. Ini kerana dia telah meletakkan jawatan pada 25.8.2010 yang lepas. Sedih, saya sangat sedih. Kenapa?

Tetapi..

Dia BUKAN BERAGAMA ISLAM, BUKAN BERBANGSA MELAYU. Dia bukan saudara seagama saya.

Tetapi..

Setiap kali dia bertanya soalan tentang Islam, acap kali itulah saya mencari semula Islam. Sehinggakan saya terdorong untuk membeli buku FIQH BERINTERAKSI DENGAN NON MUSLIM. Dia pernah memberikan buku bertajuk Wanita Dalam Islam kepada saya yang beliau dapat selepas memberi sedekah kepada Muslim. Malah dibacanya beberapa helai dan menyatakan "women are nicely worded" dalam buku itu.

Saya bergembira kerana keputusannya yang saya sifatkan terbaik bagi sirinya. Jauh di sudut hati saya doakan semoga Allah bagi hidayah dan petunjuk kepadanya dan beliau beroleh kebahagiaan dunia dan akhirat..Amin

No comments:

Post a Comment