Friday, August 10, 2012

Syukur

Alhamdulillah di bulan yang mulia ini Allah memakbulkan doa saya dan suami. Selepas doktor sahkan kami bakal menerima ahli keluarga baru InsyaAllah tahun hadapan, saya mengambil kesempatan untuk refleksi diri. Terlalu banyak rahmat yang Allah beri kepada hambaNya. Tetapi terlalu sedikit rasa syukur yang dipanjatkan. Dan satu lagi yang saya belajar tentang kehidupan ini ialah, kita semua berhak untuk mencipta satu matlamat dan berusaha ke arah itu. Termasuk matlamat mendapatkan anak. Tetapi dalam hal perancangan keluarga (kerana ia membabitkan aspek fizikal juga), saya dapati jika kita tidak terlalu mengejar matlamat (yang diterjemahkan melalui usaha yang bersulam sedikit keterpaksaan) hanya akan menyebabkan kita kecewa. Agak saya bila kita terlalu nak, badan akan mengeluarkan stressor substance yang mungkin mengganggu hormon kehamilan..Wallahualam

No comments:

Post a Comment